.

.

.

 

Personlig | Tar tilbake min egen fitness...

personlig blogg Jul 02, 2019

Jeg ble sittende å se gjennom en del gamle bilder, fra tidligere. Fra den gangen trening var livet mitt, og alt jeg trengte tenke på var meg selv. (Ja, jeg savner det noen ganger...)

Etter at jeg fikk barn, så endret mye seg. Jeg fikk større respekt for kroppen min, men samtidig ble jeg litt... «lat»? Eller litt mer «...det er ikke så nøye...».

Kanskje er det det som skjer når prioriteringene endrer seg litt? Det tar sin tid å finne tilbake til sin identitet etter at man har blitt mamma. Det er hvertfall min opplevelse.

Noen finner seg selv, andre føler de mister seg. Jeg er nok mer den siste. For ja, det er tøft når vi tillater oss selv å komme både i tredje og fjerde rekke.

Til nå har jeg brukt dette året på å ta tilbake det jeg har savnet mest fra tiden før jeg ble mamma. MIN egen fitness. Som for meg i denne omgangen også omhandler fysisk og mental helse;) Den jeg gjør for meg, den som er en så stor del av den jeg er. Den som får meg til å føle meg levende, og som MEG igjen. Jeg har savnet det. Det er en tid for alt. Nå er det mammans tur igjen.;) For truth be told; it even makes me a better mommy;)

Kosttilskudd | Se Denne Før Du Kjøper

Uncategorized Jun 13, 2019

Så kos å se deg innom! :) Bare en aldri så liten pep-talk i dag. Men det store spørsmålet er vel egentlig, hvorfor skal vi gjøre det så komplisert for oss selv? ;) Keep it simple! Det er som regel det som funker best i lengen.

Knebøy | Unngå Denne Feilen

teknikk Jun 13, 2019
 

Spørsmålet jeg har til deg i dag er; gjør du DETTE? 

Mulig du har tenkt over denne problemstillingen allerede, men føler den er verdt å nevne likevel. Jeg ser ofte eksempler på dette, og har også sett et par tilfeller hvor det har gått galt. 

Når det kommer til tunge løft og tyngdekraften, så MÅ du ha kontroll på det du gjør. Dagens tips er derfor noe jeg anbefaler deg å ta til hjertet, hvis du har en tendens til å rygge inn i racket ;)

Mitt BESTE tips er derfor å alltid ha stanga foran deg. Og selvsagt lære deg å kjenne øvelsen på kroppen. Slik at du ikke MÅ ha speil. Det ER mulig ;) 

 

Kosthold | Sunn middag på 3 minutter #1

trening og kosthold May 18, 2019
 

Når du trenger mat som er fort gjort å lage, så kommer du hit. Jeg hjelper deg! Gourmet? Veel…Du får hvertfall sunn, god mat som metter. Funker greit det også? cool

Haha digger at vi er flere som liker at det går fort!! På lage-mat-fronten da, så klart! What else? innocenttongue-out Sånt blir det mer videoer av. Dagens rett er perfekt for 2-3 dagers lunsj. Eller middag til deg og en venninne (eller samboer). Sunt, godt, kjapt- hva er det vel ikke å like?! 

Anbefaler ellers at du tar deg en tur til en verdens-butikk og kjøper deg ulike varianter av pastes. Sånn som denne fra Thai Heritage som jeg har her. Helt nydelig! 

Bon apetite! (Og ja, middagen er ca rundt 100,- – genialt sant!) . 

KLEM, Silje Mariela

Styrketrening | 5 øvelser for veltrente armer

 

Over er dagene hvor du kvier deg for å gå i singlets og t-skjorter. Hvertfall etter at du har testet disse øvelsene, og gjort de noen ganger 

 

…Jada, jeg vet at det fremdeles er en stund til vi kan kaste klærne. Selv sitter jeg her med varmepumpa på fullt og med pledd. Men det er rart med det. Vårsola (og varmen!) kommer før du aner det. Så hvorfor ikke bruke 7-8 minutter et par ganger i uken, på å styrke og stramme opp armene. Sånn mens du venter? 

 

For tro meg, det vil føles ekstra digg å vrenge av longsleevsene og ullgenseren, når du vet at du har trent armene litt på forhånd. 

 

Og jupp, jeg kunne selvsagt vært politisk korrekt å si at “vi er fine som vi er, og dette trenger du ike tenke på”. Og nei, du trenger faktisk ikke det.

 

Men i følge jentene jeg trener nå, så var det et ønske å lære noen gode, kanoneffektive øvelser for å stramme opp armene. Da spesielt baksiden. Eller, det så kalte “grevinnehenget”. Som jeg forøvrig ikke liker navnet på. For vi jenter er NØDT til å finne penere ord å beskrive oss selv med.  Men det får bli en annen diskusjon.

 

Uansett. Siden jeg ELSKER å trene armer, så ble dette en no-brainer av en oppgave. Og gleder meg til å dele med deg. Under videoen finner du forslag til hvordan program med disse øvelsene kan se ut: : 

 

 

Armøkt: 

A) Pushups med smalt grep 3 sett x 4-6 repetisjoner (er du svak i pushups, så kan du kjøre kun den delen av øvelsen hvor du senker deg ned)

B1) Floorpress med frivekter 2-3 sett x 8-12 repetisjoner

B2) Rullende trircepsextensions 2 sett x 10-15 repetisjoner

C1) Tricepspress- over hodet 2 sett x 10-20 repetisjoner

C2) Tricepspress i kabel 2 sett x 10-20 repetisjoner

Når det står bokstav med tall, vil det si at du kjører øvelsene i superlett. Altså, annenhver gang. 

 

Denne økten kan gjerne suppleres til annen trening du gjør. Den går nemlig ganske fort  

2-3 ganger i uken, så er du på god vei mot armer du vil bli stolt av å vise frem! Lykke til

KLEM, Silje Mariela

Styrketrening | Sterke lår med zerchersquat

teknikk May 16, 2019
 
 

Ikke fan av knebøy eller frontbøy, men du ønsker treningseffekten? Eller kanskje du har lyst å gi nye øvelser en sjanse, men usikker på hvilke som er verdt tiden din? (Så klart du stiller deg det spørsmålet, du er jo en målbevisst jente

Test Zercher squat!

Jeg superdigger øvelsen og syns den gir bedre muskel-kontakt enn både knebøy og frontbøy. Du blir også sliten på en litt annen måte, så jeg anbefaler deg å teste den ut. Bytt ut den vanlige knebøyen for 4 uker. Se hva som skjer 

Teknikken på denne er viktig å ha i bakhodet. Spesielt de to tingene jeg nevner for deg i videoen. Ikke bare er det enkle og effektive, men også fine å tenke på når du gjør andre øvelser også. Det kan vi like.

Programmet:

A1) 3-3 sett x 6-8 repetisjoner

A2) Mellomøvelse: Sidesteg med strikk- 10 steg i hver retning.

God trening! 

 

TRENING | Ned i vekt med styrke eller løping?

trening May 16, 2019

Så hva er EGENTLIG best av løping og styrketrening når du skal ned i vekt? I dag får du mine 5 cent. Både fordelene og ulempene. Best av alt; kort video as usual ;) 

Jenter og vektnedgang

Dette med vekt er et vanskelig tema for mange jenter, og det har jeg full forståelse. Det er dog et noe omfattende tema, så jeg vil ta det litt og litt med dere. For ja, det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder oss jenter. Spesielt. Det jeg kan si er at mye av det handler om å ha tillit til at den prosessen du er tar deg dit du vil. For det er uten tvil et par steg frem, og et tilbake. For mange. Snakker mer om dette i videoen forøvrig.

Nå er det avgårde på skolen for min del. Gleder meg sånn!    

X SiljeM

 

 

Frontbøy | Sånn holder du stanga

teknikk May 16, 2019
 

En stor del av hemmeligheten for å få til frontbøy, er å vite hvordan du holder stanga. Så i dagens video går vi igjennom de to vanligste grepene. Test ut begge neste gang du trener, og bruk den varianten du føler passer deg best.

God trening!:) 

 

Vektnedgang | Trene på tom mage?

trening og kosthold May 12, 2019
 

Et spørsmål mange av oss har stilt er om det å trene på tom mage gi bedre resultater enn om du trener etter du har spist?

I dagens video får du svar på dette med morgentrening. Kanskje er det på tide å endre rutinene? ;)

Det er populært å tro at det er smart å trene på tom mage om ønsket er en lavere fett%. Men the short and sweet answer til dette er følgende: Det har ikke ha allverden å si med tanke på endring av kroppskomposisjon. Det ble gjort en studie på to grupper hvor den ene gruppa ble satt til å trene på tom mage, for deretter å innta et måltid. Mens den andre gruppa fikk spise samme måltid FØR de trente. Kalorimessig lå begge gruppene på det samme.

Etter fire uker viste det seg at begge gruppene hadde redusert fettprosenten, men det var ingen nevneverdig forskjell på morgencardiogruppen og den andre.

Hva er utgangspunktet ditt?

Det som gjenstår å finne ut av er om at det KAN ha noe for seg, for de individene som allerede har en ganske lav fett% (typ konkurranseutøvere), men for oss vanlige dødelige, så kommer vi like langt uavhengig av når vi legger inn denne ekstra aktiviteten. Gjør det som passer deg og din timeplan best. Men få gjerne i deg litt proteiner innen du går i gang. Det skader hvertfall ikke. Og er du mye urolig og stressa; spis først.

Konklusjonen er dermed: Gjør det du foretrekker og som passer deg best! Det vil uten unntak være det du vinner på i lengden uansett.(Schoenfeld, Aragon, et al., 2014)

Styrketrening | Så tungt skal du løfte

trening og kosthold Jan 10, 2019
 

Så klart du har lyst å bli sterk, og få GOD effekt at treningen din.

Men hvor tunge skal vektene være da?

Favoritt-tommelfingerregelen min får du her and works like a charm ;)

Close

50% Complete

Stram opp, bli sterk og gi 🍑 et realt løft- på 10 uker!

Forhåndsbestill BootyBuilding2020-Challenge NÅ- og gi deg selv en bootylicious start på 2020😍