Graviditet | Dagens treningsprogram

graviditet Jan 04, 2019

Originalt postet 25/11-14.

God morgen jenter! Så deilig å våkne i dag, og se at det er sol! Det gjør virkelig noe med humøret, som for min del har vært særdeles skiftende siste dagene. Her er man høyt og lavt, i løpet av no time. Facinerende det der. Nå er jeg straks på tur på trening. I dag blir det bein og overkropp.

 

silje mariela gravidtreningDet blir ikke veldig mange øvelser per gang, da det tar litt tid å hente seg inn i mellom settene. Jeg bruker vel ca dobbel så lang tid nå, på en øvelse, enn hva jeg gjorde tidligere. Men det er nok veldig normalt. I tillegg er vektene nesten halvert, men straks jeg kjører for tungt så sier bekkenet i fra. Ikke under trening, men gjerne etterpå. Så da tar vi det litt roligere i stedet. Så lenge jeg får vært i aktivitet, og ikke minst "herdet" lillegutt for litt stress, så er jeg egentlig veldig fornøyd.

 

Jeg er også veldig glad for at jeg ikke har hatt noen store bekkenproblemer til nå. Liker å tro at det er fordi jeg er flink med hofte/coreøvelsene mine. Krysser fingrene for at det holder seg slik.

SILJE MARIELA GRAVID Trening treningsklær

//Treningsbukse, som funker for gravide, så vell som andre; Dcore tights. Lav i livet, og dermed behagelig under trening. Du finner den her//

Ellers er jeg glad for at jeg endelig begynner å se gravid ut. Det er en stund man ligger å vipper i mellom "is she fat or is she pregnant?".:P Nå er jeg snart 26 uker og 6 dager gravid, og begynner snart på mitt tredje trimester. Tiden går fort. Sånn helt til det går mot slutten tenker jeg. Akkurat nå har jeg hendene fulle av prosjekter, så jeg føler ikke annet om tiden, enn at den går sabla fort.

kesam protein bær frokostEllers er appetitten så som så fremdeles. Så i dag ble det kesam med bær som ble minfør-trenings-mat. Funker fint det. Jeg er overraskende lite sulten, så jeg må desverre tvinge i meg det meste av mat om dagen. Fikk dessuten streng beskjed av jordmor at jeg måtte sørge for å spise regelmessig nå, til tross for null appetitt. Så da får man vel bare høre på eksperten da;)

 

[fusion_builder_container hundred_percent="yes" overflow="visible"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" background_position="left top" background_color="" border_size="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none"]

[caption id="attachment_8075" align="aligncenter" width="389"]silje mariela treningsprogramLillepus er som en klegg innimellom. Elsker lille tulla mi;)[/caption]

Dagens treningsøkt ser slik ut:

A1) Sumo markløft 4 sett 8-10 repetisjoner

A2) Birddog 4 sett 4-6 repetisjoner per side

A3) Gående sidesteg med strikk 4 sett 10 steg i hver retning

B1) Sittende roing 3 sett 12-15 repetisjoner

B2) Pushups til benk 3 sett 8-10 repetisjoner

B3) Pallofpress 3 sett 5 sekunders hold x 5 per side

 

Enkelt og greit. Nothing more, nothing less. Test gjerne ut programmet selv. Funker fint for deg i 2 trimester, som begynner å få litt mage. Ønsker dere alle en videre flott tirsdag!

 

Liten NB til dere ikke-gravide:

Det kommer et kanontilbud til dere på BlackFriday- Mange bonuser og mye å spare! Kun Black friday-Watch out;)

PS: Kun til de av dere som virkelig mener treningsalvor(og gøy!) fra nyåret!

fatattack ny treningsprogram jenter

 

 

 

 

 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

TEKNIKKTIME med Silje Mariela

Les Mer
Close

50% Complete

Stram opp, bli sterk og gi 🍑 et realt løft- på 10 uker!

Forhåndsbestill BootyBuilding2020-Challenge NÅ- og gi deg selv en bootylicious start på 2020😍